reede, 4. detsember 2015

York ja Leeds, siin nad lamavad mu sõnade ja piltide sees

Heiheiheii!

Sorri, et pole kirjutanud. Olen end mitu korda selleks kogunud ja üritanud end kokkuvõtta aga kuni siiani ebaõnnestunud. Piparkoogimaitseline Latte võib teha imesid ja ka mind taas kirjutama ajada. Ok terve päev olen üritanud seda siin kokku panna nüüdseks juba...

Tegelikult olen ma praegu Derby Colleg'i õpperestoranis ja valmistume ette külastajate vastuvõtuks. Nagu olen ma arusaanud siis siin on koka, kondiitri, pagari, üritustekorraldaja ja hotelli manager'i eriala üks ja seesama õpe. Täna ootame 60 külastajat, mis on sellele kursusele suurim külastajate arv keda nad vastu õn võtnud. Olen juba hommikust saati (kella ~9:30st) siin ja aitan ette valmistada laudu.

Aga tegelikult Külastasime Meelikaga York'i! 29.11-01.12.2015

Seiklus Yorki algas juba sellega, et leidsime auto koos autojuhiga, kes oli meid nõus Yorki viima, sest pidid sõpradega sinna minema ja päeva veetma. Hommikul tuli see inimene aga üksi ja hakkas dzentelmenilikult ette-ja-taha vabandama, et kahjuks ei saa ta linnatuuri teha kuna sõbrad hüppasid alt jnejne. Aga ta on nõus meid Yorki ära viskama. Nii ta siis sõitis ainult meie pärast korra Yorki, viis meid ära ja sõitis ise Derbysse tagasi. York asub Derbyst 1h kaugusel autoga.

Mees, kes meid ära viskas oli päris palju ringirännanud. Ta on pärit Itaaliast, väga väikeset kohast, kus tal tagaaiast on vaade mägedele, maja ees olevalt terrasilt näeb merd aga piirkond ise on vaevalt 10m merepinnast niiet seal sajab palju ning halvemal juhul uputab linna korralikult ära. Paari nädala pärast läheb ta aga Norra virmalisi otsima. Ta rääkis, et on võimalik tellida 2-4päevane tuur, mis lähebki virmalisi otsima. Ning et neid leida, ollakse valmis minema niii põhja kui võmalik, nagu ta mainis siis kuni Soomeni välja.

YORK:
York on väiksem linn kui Derby aga selle eest palju ilusam. See on ümbritsetud linnamüüridega, niiet kui tahad linna pääseda siis pead igaljuhul läbima ühe masiivse väravavõlvi.

Ilm oli väga inglismaalik, kui seal käisime. Esimesel päeval oli väga tugev tuul, üle 25m/s(kui ilmateade ei valetanud), aga meid see ei seganud. Käisime linna peal ringi, varjusime külma eest sooja kirikusse, kus lauldi popmuusikat ja õhtul käisime ühel ghostwalk'il. Väga hea esinemisoskusega vanem meesterahvas viis tuuri läbi ja vaatamata tugevale tuulele ning vihmale oli tuuril kokku 8 inimest.

Teisel päeval, kui linna jõudsime sadas taas jubedalt vihma aga tuul oli selleks korraks vaibunud. Käisime tasuta linna tuuril, mis kestis 2 tundi st kaks tundi vihma käes. Aga see meid ei murdnud. Nägime päris huvitavaid kohti, kuulsime head juttu ja saime päris märjaks. Järgnes The Minster'i külastamine = suuuuuuuur kirik.

York'i järgi on omale nime pannud ka USA üks suurlinn, pole kahtluski, et selleks on New York.

The Shambles- ing. k. tähendab see üht suurt segadust. Väidetavalt üks kõige vanemaid tänavaid Inglismaal, kui ka kogu Euroopas. Harry Potter'i filmi kunstnik vms külastas ka seda ja kogus inspiratsiooni filmi esimese osa jaoks. Need tänavad, kus Harry oma esimesi oste Sigatüüka jaoks tegi ;).

York on üks suurimaid šokolaadi tootjast linnast Inglismaal, vähemalt populaarseim, vist. Siin toodetakse näiteks KitKat'e. Samuti linnas kõndides avastad end pidevalt õhku nuusutavat kuna selle linna lõhn ongi šokolaadi lõhn. Ja väga tugev!

Iseloomulikud on suured ja uhked kiviseinad, müürid, väga vanaaegne linn, mis on täis uhkeid poode. Siin puudub suur shopingukeskus, kõik poed on tänaval ühes reas, mis oli lahe.

Yorgist jääb meelde see jubekohutav ilm ja meie ükskõiksus selle ilma suhtes. Ilmselgelt oleme hästi karastatud.

Otsustasime ka Leeds'i minna, mis asub 2h Derbyst. Teekond sinna oli juba sõitu väärt nagu ükskõik kuhu siin sõites bussiga. Läbisime hästi palju muid väiksemaid, suuremaid linnu ja muidugi need maastikud mis tee äärde jäid!!!  Sõitsime muidugi Doubleteckeriga ja II korrusel.

Ühes peatuses nägin aknast vanemat härrasmeest nokamütsiga. Nokamütsi peal oli sini-must-valge eesti lipp ja ta tuli bussi peale. Meil tekkis palju küsimusi.... Tõttasin siis allakorrusele ja hakkasin mehega rääkima, et kas ta teab ka mis müts tal peas on. Muidgu teadis, et see Eesti lipp!!! Nimelt oli ta aastaid tagasi käinud Eestis- Tallinnas ja Tartus ja Baltimaades ja Soomes. Päris tore oli see juhus!

Igastahes Leeds oli suurim linn peale Londoni, mida olen Inglismaal olles külastanud. Linn on suur, aga kesklinna osa suhteliselt väike, ühest otsast teise max 20minta. Aga me eksisime ikka ära. Ning ületasime enese teadmatagi jõe ja raudtee ning olime teel linnast välja. Väljas oli juba pime aga SOE, istusime pingi peale, sõime bananaani ja olime eksinud..... natukene aega. Tänavamuusikuid oli ka paar tükki linnas. Primark on odav ja äge- for sure! Palju minione.

NEXT STOP: Birmingham, Bath, Manchester(vist, kui kusagilt mujalt Archiet ei leia) ja Bakewell. Meelika läheb aga Londonisse. ;)

Meie event managmendil pole enam meie tööd anda kuna oleme kõik nii kiirest ära teinud. Niiet nüüd oleme täielikult Jo ja jõulupidude korraldajate käes. Käime õhtuti siis enamasti tööl, võime teha mida ise soovime. Aga sellest rohkem järgmine kord.

Keidi

Bussipilet tagasi koju Leeds'ist.

Kui Londonis mu mäletamist mööda on see kirjutatud kõikjale, siis siin kohtasid seda alles Leeds'is esimest korda. Me oleme juba harjunud lihtsalt jooksma üle auto tee, sest autod niikuiniigi teed ei anna ning veel vähem on aimu kuhu poole vaatama peab....

Leia midagi imelikku pildilt..

Leedsi shoppingcentrile oli klaasist katus peale ehitatud.

York'i olulised kohad, kuhu võiks kõndida.

Betty teekohviku järjekorras seisid inimesed isegi vihma ja tuule käes.

York'i üks kahekorruselistest kommipoodidest ja õnnelik Meelika.

Laulsid jõululaule ja kihutav käru.